Müşteri Hizmet Merkezi Festo lojistik operasyonunun kalbidir. Müşteri Hizmet Merkezi, gönderim alanından departmandaki mallara, konteyner deposundan, siparişlerin alınmasından, paketleme, sevkiyat ve yükleme alanlarına kadar yüksek hızın karmaşaya yol açmasının zorunlu olmadığını ortaya koyuyor. Yüksek derecede otomasyon günde ortalama 36.000 siparişin verimli bir biçimde işlenmesine olanak veriyor.
Lojistiğin dünyasında müşterinin tek bir tıklaması bir “zincirleme reaksiyon başlatır. İster Festo kataloğundan standart bir pnömatik valf siparişi olsun ister bir Festo teknik danışmanı tarafından yapılandırılmış özel bir valf adası siparişi verilsin, müşteri, sipariş anıyla ürün teslimi arasında geçen sürede neler olup bittiğinden habersizdir. Süreç, bir saat mekanizmasının çarkları gibi, her şeyin mükemmel biçimde bir arada çalışmasına dayalıdır. Saarland, St. Ingbert-Rohrbach’da yer alan ve Festo’nun tüm lojistik operasyonun hızlı atan kalbi olan Müşteri Hizmet Merkezi ürün akışını tam hızda sürdürür. Yaklaşık 400 çalışan günde 40.000 ürüne varan siparişi işler. 41 saklama ve getirme aracı ve dokuz tam otomatik sipariş toplayıcı 31.800 m²’lik alanda ürünleri düzenler ve taşır.
Günde 100 ton
MHM’nin başkanı Ralf Rosar, lojistik merkezinin verimliliği ve dinamizmiyle ilgili haklı bir gurur içinde: “Kurulduğu 1996 yılından beri, MHM’nin performansını sürekli iyileştirmek için dört kez genişledik.” Devasa alanın turlarken, yıllanmış lojistik uzmanı “bugün ürünlerin kendisi gibi verimli ve yenilikçi olduğundan” söz ediyor. Konuşmasına MHM’nin oluşturulması ve genişletilmesinin merkezi olmayan bir sistemden tüm Avrupa envanterinin merkezileştirildiği bir sisteme geçmeye nasıl olanak verdiğini anlatarak devam ediyor. MHM Avrupalı son kullanıcıların gelen siparişlerinin çoğuna yanıt veriyor. Aynı zamanda tüm tesislere, Bölgesel Servis Merkezleri (BHM) ve uluslararası müşteriler için dünyadaki ulusal şirketlere bitmiş ürün ve üretim materyalleri temin ediyor. Bütün bunları yapabilmek için alana gerek var; alan, MHM’de en verimli bir biçimde kullanılması gereken bir şey. “168.000 rafımız olduğu için rafları arka arkaya iki sıra halinde düzenledik” diye açıklıyor Ralf Rosar. Çalışanlar üç vardiya halinde çalışarak tüm gelen malların hızlı ve kesintisiz bir biçimde işlenmesini sağlıyor. Dağıtım merkezinin 25 yükleme kapısından her gün 100 tondan fazla ürün geçiyor.
Hızlı işlem, verimli paketleme
Rosar ve personeli müşterilerin daha hızlı cevap sürelerine sahip olduğundan emin olmak için lojistik sistemini turbo hıza çıkartıyor, Hızlı-ürün alanı en sık sipariş edilen ve tüm siparişlerin %40’ını oluşturan 350 materyale ayrıldı. Her biri kendi yük kaldırma konveyörüne sahip üç saklama kulesi “hızlı-ürünlerin” işlem süresini üçte iki oranında azaltıyor. Küçük paketlerin kısmen otomatik yapılması paketleme sürecinin daha önce manuel olarak yerine getirilen kısmını hızlandırıyor. İnsanlarla makineler arasındaki akıllı etkileşim sayesinde dört personelin 1.000 paketi sevke hazırlaması sadece bir saat alıyor. Bu sistemle küçük kutular tam otomatik bir süreçte ayağa dikiliyor, sonra ürünler standart yerleştirme tepsilerine manuel olarak dolduruluyor ve başka bir tam otomatik süreçle koruma amacıyla streç filmle kaplanarak makine tarafından taşınıyor ve teslimata sevk ediliyor. Tutucular tepsileri kaldırıyor ve kutuları yerleştiriyor, tarayıcılar elle yapıştırılmış olan etiketleri kontrol ediyor ve sistem denetçisine içeriğin etiketle eşleşip eşleşmediğini bildiriyor.
Müşteriler için özel çözümler
MHM’nin bir özelliği küçük toplama alanı için tamamlayıcı platformu adı verilen yerdir. “Bu platformun konsepti MHM’nin ilk günlerine dayanıyor; o zamanlarda da çok dar alan alanımızı artırmak üzere bize ikinci bir düzey vermesi için bir tür platform yapmıştık. Küçük toplama alanı, lojistik sürecinde, toplama ve paketleme arasında yer alır ve Bölgesel Hizmet Merkezlerine aşamalı olarak entegre edilmektedir. ” diye açıklıyor Ralf Rosar. Burada işlenen siparişler servis ünitelerinden özel paketlere (ön-paketlenmiş) ve valf adaları, silindir/valf kombinasyonları veya yarı döner sürücüler içeren karmaşık paketlere kadar değişiklik gösteriyor. Aynı zamanda bu alan Festo tarafından üretilmeyen montaj plakaları gibi parçaların montajının gerçekleştirildiği yerdir. Özel montajların günlük ortalamasındaki artış müşteri talebinin ne kadar yükseldiğini gösteriyor. Gereken müşteri çözümleri için tüm Festo konumlarında proje mühendisleri tarafından oluşturulan dokümanlar 20 montaj konumundaki 60 montaj profesyoneli tarafından aslında sadık biçimde uygulanıyor. St. Ingbert-Rohrbach’daki Müşteri Hizmet Merkezi’ndeki hızlı-ürün alanının, kısmen otomatik paketleme sürecinin ve toplama platformunun amacı ürünleri işleme hızını artırmaktır. Festo, işte bu şekilde müşterilerinin günlük işlerini desteklerken ve aynı zamanda depoda kullanılan ürün miktarını azaltmaktadır.